fredag, november 17, 2006

Anbefalt lesning for dem som er interessert i IKT og læring

Bloglines er som tidligere nevnt en måte å dele bokmerker/URL'er på. Fantastisk mye spennende hos Will Richardson (forfatter av: Blogs, Wikis, Podcasts and other powerful web tools for classrooms som nesten har vært som en åpenbaring, opp gjennom åra kan jeg ramse opp mellom 5 og 10 bøker som har åpna dører, tror nesten jeg vil regne boka til overnevnte blant dem), men tilbake til hans bloglines: http://www.bloglines.com/public/wrichard
Det andre som jeg jobber med i håp om å få igang et lite internasjonalt prosjekt i januar/februar er Digitale fortellinger. Jeg har lagt ut "kontaktannonse" på www.etwinning.net:

We want to do a little unbyracratic project called digital stories in January/February using video as a tool for sharing everyday life and culture. It should be small videos (no more than 5 minutes?). Language could be English, Swedish, Danish or Norwegian. Agegroup of the students: 15-17 years old

Etter et par dager har jeg fått henvendelse fra Francesca i Italia og Christine i Frankrike, men begge har tanker som er litt på sida.

Oppdaget www.digitalefortellinger.com

Ingen kommentarer: