onsdag, februar 07, 2007

Podcasting




Podshow og Castblaster ser ut til å være en god mix. Jeg brukte ca en halv time til å skjønne omtrent hvordan systemet fungerer. Det er veldig enkelt.
  • Du oppretter "ditt sted" på Podshow.
  • Du skriver disse konfigurasjonene inn i Castblaster (en gangs jobb)
  • du trykker på record i Castblaster (har selvfølgelig kobla til en mikrofon)
  • Så velger du om du vil spille av en jingle (sikkert lurt å ha en slags kjenningsjingle eller liknende)
  • Deretter snakker man inn det man ønsker å si
  • Audio+ vil si at man kan legge inn bilder slik at en kan eksempelvis kan kommentere et bilde, en grafisk modell osv.
  • Tilslutt trykker man på Stop, og publiserer hele filen (går automatisk)
  • Det er mye jeg lurer på, men det virker egentlig rimelig greit - så greit at jeg tror også her at utfordringen blir å lage meningsfullt innhold som har interesse for flere enn dem som lager det.
  • Når jeg har litt mer innhold å by på, skal jeg selvfølgelig gjøre det tilgjengelig via bloggen her. Men foreløpig viser jeg gjerne til et irsk miljø som er meget interessant. Den irske guruen heter Bernie Goldbach, en bør definitivt sjekke bloggen hans - ofte.
  • Har en halvpedantisk gjennomgang av dette på norsksidene mine

    Ble akkurat klar over Podomatic - ok må sjekke det opp seinere

  • Ingen kommentarer: