tirsdag, september 18, 2007

Presentasjonsverktøy i Google docs


Dette har jeg ventet på. Jeg har laget en del presentasjoner, og nå kan de så lenge de er mindre enn 10 megabyte lastes opp i Google docs. En kan selvsagt også lage nye presentasjoner der fra scratch. Og flere kan gå sammen om å lage en presentasjon. Man kan legge ut en presentasjon som andre kan modifisere. Powerpointer forbinder jeg med tradisjonell og lærerstyrt undervisning. Her får man en fiks kombinasjon av presentasjonsverktøy og samarbeidslæring. Selv synes jeg slideshare bare en sånn halvveis bra, dette kan bli noe mye bedre. Kommer tilbake til det når jeg har testa det mer ut, men jeg vet jeg kommer til å gi gruppeoppgaver der de skal bruke verktøyet.
Elevene spør ofte om de kan få presentasjonen som jeg har brukt i undervisninga . Ikke noe problem nå. Nok et argument for å droppe digre officepakker til den daglige bruken. Her har jeg lagt ut en liten sak der jeg har brukt tekst om tabloidisering av Truls Øhra.
Når man lager powerpointer som primært vises for en klasse, er man kanskje ikke så nøye med kildebruken. Det endrer seg selvsagt når man legger ut på nettet, men dette er uansett bare litt testing.

Ingen kommentarer: