mandag, februar 04, 2013

Quizlet - en perle!

Jeg har i forrige bloggpost skrytt av Quizlet, og vil gjerne utdype hvorfor jeg synes dette er veldig smart.

  • Det er lett å bruke, det er lett å lage ulike type tester og repetisjonsspørsmål.
  • Det du lager, ligger i utgangspunktet åpent. Andre spansklærere kan bruke mine quizleter, og jeg kan bruke deres. Alt er sortert emnevis. Mye bedre enn å lukke ting inne i læringsplattformen.
  • Bruker en det i flere fag, kan en opprette "klasser" slik at elevene lett kan ha oversikt over det som jeg har laget for dem med tanke på repetisjon osv.
  • Finner en ok quizlet som andre har laget, kan en i utgangspunktet kopiere den og tilpasse den (her er det gi og ta!)
  • Elevene kan velge ulike tilnærminger til quizleten, øving, spillmodus, test osv.
  • Elevene kan lage sine egne quizleter (ofte vil de jo lære mer av det, enn å bruke dem jeg har laget)
  • Quizlet har en mobilapp for iPhone, men foreløpig ikke for  Android. Her kan adroid-brukere imidlertid bruke nettleseren på telefonen. Det er flott med tanke på repetisjon når elevene har ledige minutter. Bildet viser eksempel på bruk av mobilappen.
  • Det er billig - 15 dollar årlig (eventuelt gratis). Betaler man, kan man laste opp egne bilder. Det vil ofte kunne være en fordel.
  • Noen som har erfaringer med noe tilsvarende?



Ingen kommentarer: